پند لویی پاستور

در هر حرفهاي كه هستيد، اجازه ندهيد با بدبينيهاي بيحاصل، آزرده شويد و نگذاريد بعضي لحظات تاسفبار كه ناگزير براي هر ملتي پيش ميآيد، روحيه خوب شما را به يأس و نااميدي بكشاند.
در آرامش حاكم بر آزمايشگاهها و كتابخانههايتان زندگي كنيد، نخست از خود بپرسيد:
من براي كشور خويش چه كردهام؟
و اين پرسش را آنقدر ادامه دهيد تا به اين احساس شاديبخش و هيجانانگيز برسيد كه شايد سهم كوچكي از پيشرفت و اعتلاي بشريت داشتهايد!
عليرغم هر گونه پاداشي كه در برابر تلاشهايتان در زندگي دريافت ميداريد، بايد در انتهاي هر مرحله بتوانيد با جسارت و صداي بلند تكرار كنيد:
آنچه در توان داشتهام، انجام دادهام.
بخشی از وصیت نامه لویی پاستور
+ نوشته شده در دوشنبه دهم بهمن ۱۳۹۰ ساعت 8:39 توسط بنده ای از بندگان خداوند
|
امیدوارم شعار زندگی ات باشد